יום רביעי, 2 במרץ 2016

כשהמשמעות פוגשת יצירה...

מתי לאחרונה לקחתם דף נייר חלק, צבעים, פנדה, גואש, פונפונים, סרטיםוכל חומר אחר... ונתתם ליד לזרום? ליצירה יש יכולת לבטא את מחשבותינו ורגשותינו באופן שמילים, אפילו המדויקות ביותר, לא מסוגלות. לרוב כשאנחנו רוצים לבטא רגש אך לא מצליחים במילים, ההשלמה מגיעה בביטויים פיזיים- קפיצה מאושר, בכי, חיבוק, דילוגים, צחוק... ומה עם אמנות? האם חשבתם פעם לבטא את רגשותיכם באמצעות אמנות?
אמנות מציפה דברים רבים שנמצאים אצלנו בתת מודע ודברים שאנחנו לא יודעים לבטא במילים או שלא העזנו לבטא, וליצירה שלנו יש משמעות גדולה. רוב האנשים לא מודעים להשפעה שיש לצבעים ולחומרים עלינו, מה הם אומרים עלינו ומה הם אומרים לנו. אבל למעשה יש להם משמעות גדולה מאוד. אם רק נעצור לרגע ונתבונן לעומק על היצירה, נשאל את עצמנו שאלות ואפילו נאפשר לאחרים לשאול שאלות, נגלה דברים מדהימים.
ואיך בעצם האמנות קשורה אלי?
הקשר מתחיל מחיבור חזק שיש לי אליה ואמונה גדולה בה ולכן בחרתי להשתמש בה בסדנאות שלי. אני מאמינה שכשעומדים מול קבוצה ומדברים ללא הפסקה, סביר שהמונחים יאבדו אותנו בשלב זה או אחר. הם עלולים להתחיל להשתעמם, "לאבד" את הקבוצה, לבהות באחד הקירות והגרוע ביותר- להתחבר לטלפון הנייד ולהתנתק מהסדנה. כדי שכל זה לא יקרה אני סבורה שבמהלך ההנחיות הכרחי להשתמש בעזרים שונים כמו מצגות, סרטונים מצחיקים, משימות שונות והאהוב עלי במיוחד- להשתמש באמנות. גם למי שנדמה לו שאין לו שום חיבור לאמנות, הוא לא יצירתי ויש לו שתי ידיים שמאליות- אני מבטיחה לכם שלא תרצו להפסיק. אני מזמינה אתכם לגלות המון דברים חדשים על עצמכם, כי במקום שבו נגמרות המילים מתחילה היצירה.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה